maandag 12 augustus 2013

Ik ging naar Verona. En werd verliefd.

Misschien is dat een beetje overdreven. Maar waarschijnlijk ook niet.
Dus, zoals de titel een beetje weggeeft, ging ik naar Verona. Oftewel, dé stad van Shakespeares' Romeo en Julia. Daarom is Julia Capulet's huis nu een trekpleister voor zwetende toeristen die wanhopig graag geluk in de liefde willen.



En de stád, jongens. Het is ten eerste godsgruwelijk mooi. Je hebt het idee alsof je in een Italiaanse versie van een Jane Austen novel zit. En dan heb je nog de winkels - ik was verkocht. Ze hebben er een Sephora, Disney Store (ik rende er in (lichtelijk hysterisch), vóór m'n broertje van elf dat deed. Dit zegt wat over mijn persoonlijkheid, geloof ik), en ook nog alle winkels waar ik ooit zou willen winkelen. De mensen waren er aardig, en ik voelde me er zo'n beetje thuis. Ook al bestaat mijn Italiaanse vocabulaire vooral uit gerechten.
 Ik zit serieus te overwegen een cursus Italiaans te nemen en een tweede tussenjaar, puur om in Verona te wonen.
Oké, genoeg gezeken. Hier de foto's!

 
 Het - volgens de locals - beste ijs van Verona. En we geloofden ze graag. Oooohh. 

Ik en m'n broertje hadden veel te veel lol in de Disney Store. Ik stond op een gegeven moment vol met spullen in m'n handen - en toen moest ik alles terugleggen van m'n ouders. :') 
Bij Julia Capulet's huis. Dat was dan het balkon van het "Romeo o Romeo"-gedoe stukje. Al is het verhaal natuurlijk verzonnen. Ooooh, en die muur! mensen stonden op elkaar's schouders om op een leeg plekje een naam van een geliefde te schrijven. Ook zat er in de muur bij het balkonnetje allemaal liefdesbrieven. Maar dat was te druk om op de foto te zetten. 







 Mooie zus.


M'n broertje kreeg het zo warm dat hij z'n shirt uittrok en vroeg of we water op 'm wilden gieten. Even later werden we aangehouden door een Italiaanse god  politieagent, dat hij z'n shirt weer aan moest trekken, haha.


Ps. O, das nog zo'n ding. Ik ben wel zo'n veertien keer tegen bewoners (en gebouwen. En voertuigen) aangeknald omdat ik telkens van álles een foto wilde nemen. Ik heb bijna letsel opgelopen om foto's te kunnen maken. You're welcome. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten